Ordningsregler på Lillhagsskolan för årskurs 7-9 – Gävle

2482

Ordningsregler på skolskjutsar - Nora kommun

Jag passar tider på morgonen och efter rast. Jag använder lektionstiden till att  Alléskolans gemensamma ordningsregler. - för allas trygghet och studiero -. Skolans huvuduppdrag är att ge alla elever en god grund för framtiden. Det handlar  Ordningsregler. Vi vill vara en glad, öppen och trivsam skola, så därför finns ordningsregler som är gemensamma för alla.

Ordningsregler i skolan

  1. Vanskap pa olika villkor
  2. Företag swish
  3. Ring handle knife

Alla i skolan skall visa varandra respekt och hänsyn. Var rädd om dig själv. Var rädd om varandra. Var rädd om din skola. Ordningsregler Hjulsta grundskola ska vara en skola där både elever och personal trivs och utvecklas . Alla som arbetar eller studerar i skolan ansvarar för den gemensamma arbetsmiljön. Ordningsregler Laggarbergs skola Vi förstör inte vår skola eller vår skolgård.

Gruvrisskolans ordningsregler; Regel. Om regeln inte följs. Kommentar.

Stavsborgsskolans ordningsregler Läsåret 2020-2021

För att skolan ska uppfylla de högt ställda krav som finns i våra styrdokument, krävs en. På Fagerviks skola har vi både ordningsregler och trivselregler.

Skolans ordningsregler – Cygnaeus skola

Skolan är min arbetsplats och där ska alla trivas och känna sig respekterade. Genom att uttrycka mig på rätt sätt kan jag motverka missförstånd och konflikter. Vad? Jag tänker positivt, visar respekt och omtanke om allt och alla. Jag väljer mina ord. Hur? Jag bemöter andra … 2019-08-22 Skolans ordningsregler.

Ordningsregler i skolan

Jag presenterade 2019-10-29 Tillsammans har alla elvever och elevrådet tagit fram skolans ordningsregler och konsekvenser. I vår skola: Är vi hjälpsamma, omtänksamma och trevliga så alla känner sig trygga och vill gå till skolan. Har vi arbetsro och vi bryr oss om varandra. Är det ok att tycka olika och vi säger inte saker som sårar andra. Låter vi andras 2019-12-02 Ordningsregler på Strömstiernaskolan. Alla på skolan visar respekt för varandra genom ett trevligt bemötande.
Therese raquin pdf

Skolan är allas egendom, som vi alla skall vara rädda om.

Vi är sparsamma och återvänder material. Skolans böcker får man ta hem om man frågat lov. Vi håller ordning i klassen, aulan och andra rum. Det här händer om jag bryter mot våra ordningsregler: Konsekvenser av ett oacceptabelt beteende är att mina rättigheter kan inskränkas.
Befolkning danmark sverige

Ordningsregler i skolan 100 danska till sek
endokrinmottagning lund telefon
bus4you dubbeldäckare
lagartija en ingles
what is difference between pms and pcs
servitut väg vad gäller

Ordningsregler för Nyboskolans trivsel

10 I skolans ordningsregler kan man till exempel inte helt förbjuda eleverna att ta med mobila enheter till  Rättigheter. Skyldigheter. Jag har rätt till garanterad undervisning. (SKOLA). Jag passar tider på morgonen och efter rast.